Alapítvány

Kérjük támogassa adója 1%-ának felajánlásával

A Kecskeméti Kodály Iskoláért Alapítványt!

Az alapítvány számlaszáma:

OTP Bank Nyrt.
11732002-20310332

Az alapítvány adószáma:
18350771-1-03

Alapítvány

Név: „A Kecskeméti Kodály Iskoláért” Alapítvány

Cím: 6000 Kecskemét, Dózsa György út 22.

e-mail: alapitvany@kodaly-iskola.hu

Az Alapítvány nyilvántartásba vétele a Bács-Kiskun Megyei Bíróságon 1990. június 18-án PK.38/1990/2. számú végzéssel történt

Az alapítvány jogállása: közhasznú szervezet 1990. június 18-tól

Alapító okirat dokumentuma

2023-as egyszerűsített éves beszámoló és közhasznúsági jelentés

2022-es egyszerűsített éves beszámoló és közhasznúsági jelentés

 

Alapítványi támogatás kérdőív kitöltésével igényelhető EZEN A LINKEN!

A Kecskeméti Kodály Iskoláért Alapítvány 2024. 06.15-én rendezte meg Alapítványi Bálját.
A rendezvényről készült fotók az alábbi linkeken keresztül tekinthetők meg:

LINK

A Kecskeméti Kodály Iskoláért Alapítvány 2022. 06.10-én rendezte meg Alapítványi Bálját.
A rendezvényről készült fotók az alábbi linkeken keresztül tekinthetők meg:

https://photos.app.goo.gl/PXYeHyqSsL6fkwP79

https://drive.google.com/drive/folders/1g-WOQ2FK7knffu4rkIukE-IP2OoTaiOK?usp=share_link

A Kecskeméti Kodály Iskoláért Alapítvány 2022. 06.11-én rendezte meg Alapítványi Bálját. A rendezvényről készült fotók itt tekinthetők meg:

https://photos.app.goo.gl/bXaZoAckpEbQhvMr9

vagy

https://bencsikfotomuhely.pixieset.com/kodlyiskolaalaptvnyibl/

Client Password: MJD6toMyzp

GALÉRIA_báli előkészületek_2024

Pályázatok

„Népzene oktatás Kodály nyomában”

A Kecskeméti Kodály Iskoláért Alapítvány kiemelt feladata, hogy támogatást nyújtson a Kodály Iskolában folyó művészetoktatás, tehetséggondozás és mindennemű művészeti tevékenység területén. Valamint olyan társintézményekre is szívesen kiterjeszti támogató munkásságát, (óvodák, alapítványi közösségek…) ahonnan évek óta rendszeresen kerülnek ki leendő Kodály iskolás diákok.

Az iskolában működő népzene tanszak az elmúlt években nagymértékű fejlődést mutat. A tanszakok közül legdinamikusabb fejlődés a citera tanszakon tapasztalható. Növendék létszámban évről évre gyarapodik, valamint verseny eredményeik is országos szinten kimagaslóak.
Köszönhető ez a sokrétű képzésnek, mely nemcsak a tanórai munkát foglalja magába, hanem a külső terepmunkát, népzenei gyűjtést, táborokban és szakmai rendezvényeken való aktív részvétel. Hogy tanszakunkon folyamatos és hosszútávú tematikusan felépített munka folyhasson, célunk az utánpótlásról való gondoskodás.

Ebben nyújt támogatást alapítványunk és azon keresztül a Csoóri Sándor Program. Az elnyert támogatási keretből Rendhagyó Népzenei Foglalkozásokat szerveztünk előadók bevonásával iskolánkban és iskolánkkal jó kapcsolatot ápoló intézményekben.

A szakmai beszámoló innen tölthető le.

 

Képek és videó anyag:

 

CSSP-E-NEPZENE-2019-0092 Beszerzett eszközök:

I.-II. Rendhagyó Népzenei Foglalkozás – 2020.02.21. Pálmácska Óvoda

III. Rendhagyó Népzenei Foglalkozás – 2020.06.23.

IV. Rendhagyó Népzenei Foglalkozás – 2020.06.25.

Szakmai Előadás – Helvécia – 2020.10.11.

Folkvartett karácsonyi videó

új Logó2_logoval_ÚJ_Szakmai beszámoló a NEAE

Jelen pályázatunk az iskola fennállásának 70 éves jubileumi programjaihoz kapcsolódik. 

Az iskolatörténeti kiállítás az 1950-től készült fotókból, eseményekről, helyszínekről, a „kultúrpajtáról”, tárgyi emlékekről tevődik össze. Tematikájában a kronológiai sorrendet követi. A kiállítás 2020. október 12-én nyílt az iskola aulában.

A videó filmek anyaga itt érhető el.

A szakmai beszámoló anyaga itt érhető el. 

Képek: Hírek / Programok 

Képek:

Szüreti forgatag és őszi játékfűzések

https://photos.app.goo.gl/bEAaNC1jSY7v72h36

Márton-napi népszokások dramatikus feldolgozása

https://photos.app.goo.gl/UDzxpnkmB1CEDei58

A Brémai muzsikusok és az állatok farsangja

https://photos.app.goo.gl/kzm2CAdJUUES6KD29

Március 15. a nemzeti öntudat és a társas kultúra fejlesztése

https://photos.app.goo.gl/nDR5kVKVydHpjU57A

Videó anyagok:

Szüreti forgatag és őszi játékfűzések

https://youtu.be/sWTTGPw3E0Y

Márton-napi népszokások dramatikus feldolgozása

https://youtu.be/IXVFBiQZ3H8

A Brémai muzsikusok és az állatok farsangja

https://youtu.be/DxnIeqawkfU

Március 15. a nemzeti öntudat és a társas kultúra fejlesztése

https://youtu.be/giuaUyDKEgg

!NEA2_szakmai beszámoló

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által kiírt, „A köznevelési és kulturális intézményekben működő tehetséggondozó programok támogatása” című pályázat keretén belül, a „Rendhagyó művészettörténet gyermekektől gyermekeknek” címmel megvalósult projekt kiállítása.

A Rendhagyó művészettörténet gyermekektől gyermekeknek című projekt már hagyományokkal rendelkező program intézményünkben. A „Művészettörténeti kalandozások gyerekeknek”, a „Festők gyermekszemmel” valamint „Szinyei „színei” (Szinyei-Merse Pál Majális című képének projektszintű feldolgozása)”című tehetségműhelyek munkájának folytatása.

A foglalkozások az előző tanévben indultak A Kecskeméti Kodály Iskoláért Alapítvány székhelyén, de a rendkívüli helyzet miatt márciusban felfüggesztésre kerültek.

A már megtartott és az ezt követő munkák során három festő, Szinyei-Merse Pál, Rippl-Rónai József és Csontváry-Kosztka Tivadar munkásságával ismerkedhetnek meg a gyerekek. A művészek életét és a kiválasztott műveket tanulmányozva, változatos technikákkal alkotják újra az általuk kiválasztott képeket, a vizuális művészetek segítségével megfogalmazzák véleményüket a megismert művészekről és művészeti ágakról, kifejezik gondolataikat az alkotótevékenység fontosságáról.

https://hiros.hu/hirek/rendhagyo-muveszettortenet-gyermekektol-gyermekeknek

Nemzeti Tehetség Program

A videónkat itt tudja megnézni.

Záró dokumentumok: 

A „Rendhagyó művészettörténet gyermekektől gyermekeknek” című projekt második és egyben záró produktuma a Festészetről gyerekeknek, gyerekektől” című kisfilm, melyet a PowerPoint program segítségével, a gyerekek által ihletett szövegkönyv alapján, a foglalkozások során erre a célra készült festmények és rajzok felhasználásával készítettünk el. 

Ez a feladat ismét jó lehetőség arra, hogy a nebulók digitális kompetenciáit is fejlesszük amellett, hogy művészi kompetenciájuk és kreativitásuk fejlődik.

A film célja az, hogy az alsó és felső tagozatos korosztály számára úgy közvetítsen információkat a projekt során megismert festőkről, hogy közben az érdeklődésüket is fenntartsa. Ehhez a humort hívtuk segítségül.

A tehetséggondozó program terveink szerint a következő tanévben is folytatódik.

A program szervezői: Rimóczi Renáta és Ulmer-Homoki Anikó

https://kodaly-iskola.hu/wp-content/uploads/2020/12/Tehetséggondozó-program-második-feladat.docx

Videó:

https://youtu.be/9JzY2qnF8Kk

Örömmel tudatjuk veletek, hogy a „Járdányi 100” MMA pályázati projektünk megvalósult.

Nem úgy, ahogy eredetileg koncert formájában gondoltuk, de online videófilmként igen.

A terv aktualitását Járdányi Pál zenepedagógus, zeneszerző, népzenekutató születésének 100 éves évfordulója adta. Az Erkel- és Kossuth-díjas művész 1920. január 30-án született Budapesten (és itt is hunyt el 1966. július 29-én). Járdányi Pál életművében jelentős szerepet kapnak a pedagógiai művek. Vokális alkotásai, valamint zongorára, hegedűre és különböző kamarazenei formációkra írott művei is kiemelkedő értékei a korszak zenei termésének. Életművének legjelentősebb részét zenekari és oratórikus művei alkotják. 

Lánya Dr. Járdányi Zsófia, aki a Zeneakadémia hegedűtanára, októberben Kecskemétre látogatott, hogy egyeztessen velünk, a projekttel kapcsolatban, valamint interjút adott a KTV-nek és a Gong Rádiónak az évforduló kapcsán.

Járdányi Pál életútját és műveit Dr. Kusz Veronika az MTA Zenetudományi Intézet tudományos főmunkatársa ismerteti.

Sok szeretettel nézzétek és hallgassátok a koncertfilmet, melyen kollégáink, művésztársaink játszanak, énekelnek.

https://youtu.be/uWguEmj5PaM

Műsor

Járdányi Pál: Melódia 

Előadják:

Sipos Gergő – gordonka

Madarász Éva – zongora

Járdányi Pál: Szonáta 2 zongorára

Előadják:

Madarász Éva – zongora

Révész László – zongora

Járdányi Pál: Fantázia és változatok egy magyar népdalra – fúvósötös

Előadják:

A Kecskeméti Szimfonikus Zenekar fúvósötöse

Dratsay Ákos – fuvola

Földes Mónika – oboa

Földiné Mészáros Orsolya – klarinét

Palatinus Ferenc – kürt

Somogyi Zoltán – fagott

Járdányi Pál: Árva madár

Előadja: a Kecskeméti Énekes Kör

vezényel: Erdei Péter

Járdányi Pál: Szerelmi dalok 

  1. Bajza József: Hívó
  2. Szabó Lőrinc: Szeretlek

Előadja:

Banó Éva – mezzoszoprán

Baunoch Ágnes – zongora

A filmet szerkesztette és vágta: Patkós László.

Köszönetet mondunk a rengeteg háttér segítségért, koordinálásért Dratsay Ákosnak.

Szakmai beszámoló_669-6:2022

A szakmai beszámoló linkje itt érhető el: 

Bicinium éneklési verseny:

Megszülettek a bicínium verseny eredményei 🙂
Iskolánkban a bicinium-éneklési versenynek régi hagyománya van. Az ötvenes évektől kezdve megrendezik azt minden tavasszal, Kodály halálára emlékezve.
Két év után most először visszatérhettünk a régi hagyományokhoz, ismét közönség előtt szerepelhettek a tanulók.
Bővült az előadók köre is. Ebben az évben először mutatták meg az ének tudásukat a második osztályosok, és a 9. gimnázium diákjai is visszatértek hozzánk megmérettetni magukat.
A versenyen 80 tanuló vett részt.
Eredmények:
2. évfolyam
I. Kertész Zsombor- Bán Kristóf
II. Kósa Lara- Búti Flóra
III. Lakatos Eszter- Szemerédi Zsófia
3. évfolyam
I. Lackó-Zsámboki Rebecca Rosa- Végvári Lia
II. Gömöri Gréta- Lendér Lilla
II. Fekete Adrienn- Mészáros Lia
III. Fésűs Anna- Villám Rebeka
III. Gedai Kincső- Nagy Noémi
4. évfolyam
I. Kiss Rebeka- Györe Hanna
II. Páskuj Kamilla- Bodoglári Szonja
III. Nagy Gréta- Gulyás Ádám
5. évfolyam
I. Andrási Adél- Nyilas Liza
II. Deák Laura- Hegedűs Indira
III. Szántó Patrik- Kocsis Éden
6. évfolyam
I. Móczó Panna- Kósa Jázmin Emma
II. Kákonyi Fruzsina- Szabó Emese
III. Fazekas Vanda- Pintér Franciska
7. évfolyam
I. Lajos Panka- Rézsó Kata
II. Csepella Nóra- Szabó Lujza
III. Kovács Marcell- Cserkó Benjámin
8. évfolyam
I. Horváth Boglárka- Prezsmer Flóra
II. László Júlia- Tihanyi Zselyke
II. Érsek Lola- Nagy Emese
III. Varga Bianka- Papesch Péter
9. évfolyam
I. Sebestyén Emma Paula- Halupa Helga
II. Tóth Brigitta- Kerekes Viola Sára
III. Mészáros Gréta- Réthey Nóra
Minden versenyzőnek szívből gratulálunk!

Díjkiosztás fotói: https://photos.app.goo.gl/H459dwVHdVMLuZ8J9

XXIX. Városi Aszfaltrajzverseny

 
2022. május 20-án újra megrendezzük a nyilvános városi aszfaltrajzversenyt!
Péntek délután 2 órától várhatóan sok-sok kecskeméti általános iskolás rajzol együtt a Kodály iskola belső udvarán.
Szeretettel várjuk az érdeklődőket!
A korábbi versenyek alkotásaiból itt talál válogatást:
 

 A projekt futamideje: 2020.08. 01. – 2022. 12. 31.

Az ország első ének-zenei iskolájaként 1950-ben létesült, napjainkban Kecskeméti Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola néven működik. Intézményünkben az ének-zenét emelt szinten oktató általános iskolára épül a négy évfolyamos gimnázium, valamint a szakgimnázium – zeneművészeti és néptánc tagozattal.

Intézményünk országosan is kiemelt szerepű, nevelés-oktatásunk során tudatosan törekszünk a hagyományápolásra, a nemzeti értékőrzésre és felkutatásra. Az európai mobilitásokkal szeretnénk testközelből megismerni a különböző folklór tájegységeket, tapasztalatot szerezni a népdalgyűjtés területén. Kötelességünknek érezzük, hogy a még fel nem tárt és már kihalással veszélyeztetett értékeket, hagyományokat felkutassuk, a bennük rejlő hit és hiedelem rendszert és azok összefüggéseit megismerjük, értelmezzük, elsajátítsuk.

Jelen projekt keretén belül összesen 45 főnek van lehetősége, hogy egy kéthetes szakmai gyakorlaton vegyen részt Romániában. A pályázatban résztvevők három ágazaton tanulnak: a citera zenekar népi énekkel összesen 6 fővel, a kórus és zenészek összesen 29 fővel, és a néptánccsoport összesen 10 fővel vesz részt a pályázatban. Azért ez a három ágazat került kiválasztásra, mert az erdélyi hagyományok és autentikus zenei környezet e három ágazathoz tartozik leginkább, és az ismeretanyag e három szakon éri el a leghatásosabb eredményeket. A résztvevők helyi, autentikus környezetben működő szakemberektől tanulhatják és sajátíthatják el azokat az ismeretek, amelyek hozzásegítik őket, hogy a legjobb szakemberekké válhassanak.

A projekt megvalósítása során olyan szakembereket kaphatunk, akiknek nő a motivációjuk, önállóbbak lesznek, rendelkeznek azokkal a készségekkel, amelyeket csak egy autentikus környezetben lehet elsajátítani, valamint tudásuk új módszerekkel és ismeretekkel bővülnek.

Kapcsolat

Kérdés esetén állunk szíves rendelkezésedre!