Bemutatkozás
Az alapításának 70. évfordulóját ünnepelő, és az ország első ének-zenei általános iskolájaként 1950-ben létesült Iskola napjainkban Kecskeméti Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola néven működik.
Az Intézményben az ének-zenét emelt szinten oktató általános iskolára épül a négy évfolyamos gimnázium, valamint a szakgimnázium – klasszikus zenész, néptáncos és népzenész tagozattal. Az éneklést és a kiemelkedő színvonalú kórusmunkát az általános iskolások és a gimnazisták az alapfokú művészeti iskola klasszikus zenei, népzenei és néptánc tanszakain folytatott tanulmányokkal egészíthetik ki.
Az alapfokú művészetoktatás kereteiben, zeneművészeti ágon magánéneket, zongorát, orgonát, hegedűt, gordonkát, gitárt, fuvolát, oboát, klarinétot, szaxofont, fagottot, trombitát és ütőhangszereket, valamint népihegedűt, népi furulyát, citerát és népi éneket tanulhatnak a növendékek. Táncművészeti ágon néptánc oktatás folyik.
A szakgimnázium zeneművészeti tagozatán az alábbi tanszakok működnek: billentyűs (zongora, orgona, csembaló), ütős, vonós, húros (hegedű, mélyhegedű, gordonka, nagybőgő, gitár), fafúvós (fuvola, oboa, klarinét, fagott, szaxofon), rézfúvós (kürt, trombita, harsona), magánének, zeneelmélet- szolfézs. Párhuzamos képzéssel a szakmai tantárgyakat a közismereti tárgyakkal egyidejűleg tanulják a diákok.
A szakgimnázium néptánctagozata 1999 óta működik intézményünkben.
Általános iskolánk és gimnáziumunk az ének-zenei nevelést elsősorban a személyiségfejlesztés egyik lehetőségének tekinti, ugyanakkor fontosnak tartja a zenei tehetségek felkutatását, támogatását, zenei pályára való felkészítését is.
Mindemellett nagy gondot fordít a közismereti tárgyak magas színvonalú oktatására.
Bemutatkozó film: https://youtu.be/HLCOd5iBnws
A szakgimnázium elsődleges célja, hogy felkészítse a tanulókat a zenei, illetve a néptáncművészeti továbbtanulásra.
A kompetenciamérések eredményei az országos összehasonlításban előkelő helyet juttatnak mind az általános iskolának, mind a gimnáziumnak és a szakgimnáziumnak. Tanítványaink az országos átlag fölötti színvonalon teljesítik a követelményeket.
Nevelő-oktató munkánk valamennyi területén figyelemre méltók a versenyeken szerzett kiváló helyezések is.
Általános iskolásaink szinte kivétel nélkül érettségit adó középiskolában folytatják tanulmányaikat, a legtöbben saját gimnáziumunkban és szakgimnáziumunkban tanulnak tovább, de sikeresen felvételiznek más gimnáziumokba is.
Saját gimnáziumunk tanulói képességeiknek és érdeklődésüknek megfelelően bármely választott tárgyból készülhetnek emelt szintű érettségi vizsgára.
A gimnazisták pályaorientációja igen változatos, nem csupán a humán tárgyakból, a reál tárgyakból is sikeresek lehetnek.
A szakgimnáziumból a legtöbben már a közismereti érettségi után bekerülnek a Zeneakadémiára, az egyetemek zeneművészeti karára, főiskolákra.
Az iskola művészeti csoportjai kimagasló eredményeket mutattak föl az elmúlt években. Hét kórusa – az Antanténusz, a Miraculum, az Aurin kórus, a Fiúkórus, a Vegyes kar és a Kodály Zoltán leánykar – számos elismerést szerzett nemzetközi és hazai versenyeken, fesztiválokon.
Az egyik legemlékezetesebb szereplés a Kínában megrendezett kórusolimpián való föllépés volt, az Aurin kórus folklór kategóriában olimpiai bajnok lett.
A szakgimnázium vonós zenekara nagy élményt jelentő hangversenyekkel ajándékozta meg az iskolai és városi közönséget számos alkalommal, s ugyancsak szép eredményeket ért el a zeneművészeti szakközépiskolák országos versenyén.
Alapfokú művészeti iskolánk elnyerte a minősítő bizottság KIVÁLÓ MINŐSÍTÉSÉT eddigi eredményei, a tantestület felkészültsége és a tárgyi feltételek alapján.
Az iskola hangversenyterme gazdag hangversenyéletnek ad teret. A tanulók ilyen módon a legmagasabb szintű szabadidős tevékenységhez, a legkulturáltabb időtöltéshez kaphatnak segítséget.
Tornatermünkben és sportudvarunkon délutánonként is sportolhatnak a diákok a testnevelők által vezetett sportkörökben. Az iskola egyik kosárcsapata 2002-ben olimpiai bajnok volt az országos diákolimpián, de az elmúlt években is több alkalommal jutottak be a döntőbe, majd előkelő helyezéseket szereztek.
Iskolánk 2002-ben megkapta a Magyar Zene- és Művészeti Iskolák Szövetségének Művészetoktatásért intézményi díját, 2005-ben a Kodály Intézetért című elismerést, valamint a Magyar Örökség Díjat. 2010-ben pedig a Pro Renovanda Cultura Hungariae
Alapítvány Kodály Zoltán díjával ismerték el nevelő-oktató munkáját. 2016-ban az Európa Jövője Egyesület Európa Gyermekeinek Jövőjéért díjban részesült.
Tehetséggondozó tevékenysége alapján az elmúlt tanévben harmadszor is akkreditált kiváló tehetségponttá nyilvánították intézményünket.
Tantestületünkből sok pedagógus rendelkezik rangos szakmai, pedagógiai díjakkal és állami kitüntetésekkel.

Igazgatói köszöntő

Tisztelettel és szeretettel köszöntöm Önt iskolánk honlapján!
„A zenével nem csak zenét tanulunk. Az ének felszabadít, bátorít, gátlásokból, félénkségből kigyógyít. Koncentrál, testi-lelki diszpozíción javít, munkára kedvet csinál, alkalmasabbá tesz, figyelemre-fegyelemre szoktat.” Kodály Zoltán
Amikor 1950-ben az ország első ének – zenei iskolájaként Kecskeméten elindult az első évfolyam, a legfőbb iránymutató Kodály Zoltán szavai voltak: „zene nélkül nincs teljes ember!” Intézményünk pedagógiai programja „…zenével nemcsak zenét tanulunk” kifejezi mindkét intézményegységünk zene-, illetve művészetközpontú nevelő-oktató tevékenységét. Ugyanakkor utal arra is, hogy a zene- és művészetoktatással egyenrangúnak tekintjük a közismereti tárgyak tanítását, arra törekszünk, hogy a nevelésnek-oktatásnak e két területe egyensúlyban legyen. Az idézet mindemellett rámutat arra is, hogy nevelőmunkánkat Kodály Zoltán zenepedagógiai elképzeléseire alapozzuk, valamint arra a tapasztalatra és felismerésre, hogy az intenzív zenetanulás jótékony hatással van más tantárgyak ismereteinek elsajátítására, a különféle képességek, kompetenciák fejlesztésére. Nagy szerepet tulajdonítunk Kodály Zoltán szellemi hagyatékának ápolására.
Főbb elismeréseink
2001. „A Magyar Művészetoktatásért” intézményi szakmai díj,
2005. Magyar Örökség Díj,
2010. Pro Renovanda Cultura Hungariae Kodály Zoltán díj,
2018. Hungarikum díj átvétele, Kodály Zoltánné kérésére iskolánk igazgatója képviselte a
Kodály koncepciót a Parlamentben.
Bízom abban, hogy honlapunkon hasznos tudnivalókat talál iskolánk működéséről, képzéseinkről, intézményünk mindennapi életéről. További információkért keressenek bennünket az elérhetőségeinken!
Tisztelettel:
Balogné Papp Boglárka
intézményvezető
Az intézmény tanárai és dolgozói
AMI tanáraink: https://kodaly-iskola.hu/wp-content/uploads/2022/09/AMI-honlapra-tablazat-masolat.pdf
Szakgimnáziumi művésztanáraink: https://kodaly-iskola.hu/wp-content/uploads/2022/09/SZG_22-23_honlapra-tablazat.pdf
Szakgimnáziumi néptánc tanáraink: https://kodaly-iskola.hu/wp-content/uploads/2022/09/No2_tancos-tablazat.pdf
PEDAGÓGUSOK | ||||
Név | Szakképzettségek, végzettségek | Státusz | Munkakör | Feladatellátási hely |
Abonyi Attila | ütőhangszertanár, kamaraművész | R | AMI | AMI |
Agócs Márta Melinda | okleveles szolfézstanár, okleveles gordonkaművész, -tanár, általános iskolai énektanár, okleveles gordonkatanár | Ó | SZG | SZG |
Antoni Andrea | okleveles ének-zene tanár, szolfézstanár, karvezető tanár, szakvizsgázott mentorpedagógus, mesterpedagógus | T | ének | SZG |
Aszódiné Pálfi Edit Andrea | matematika szakos általános iskolai tanár, rajz szakos általános iskolai tanár, szakvizsgázott pedagógus, mesterpedagógus | T | reál | Á |
Bajáki-Gulyás Anett | óvodapedagógus, általános iskolai tanító | T | alsós | Á |
Balázs Gergely Ádám | érettségi, karvezető kurzus | T | ének | SZG |
Balog Előd | okleveles gordonkaművész, -tanár, | T | AMI | AMI |
Balogh Ildikó Piroska | okleveles tánctanár (néptánc), | T | néptánc | SZG, AMI |
Balogné Papp Boglárka | okleveles ének-, zenetanár, szolfézstanár, karvezető, szakvizsgázott pedagógus | T | ének | SZG, G |
Bárány Hedvig | matematika, kémia szakos tanár | T | reál | Á |
Barna Bianka Angelika | klasszikus gitár előadóművész, okleveles gitárművész, okleveles gitárművész-tanár | T | AMI | AMI |
Barna György | okleveles angoltanár, biológia szakos tanár, technika szakos tanár, angol szakos nyelvtanár, rekreáció-szervező | T | idegen nyelv | Á, G, SZG |
Bartáné Molnár Anikó | magyar nyelv és irodalom szakos általános iskolai tanár, történelem szakos általános iskolai tanár, szociálpedagógus, gyermek- és ifjúságvédelmi, kriminálpedagógiai és tanácsadó tanári spec., felsőoktatási diáktanácsadó, mentálhigiénés szakember, mentorpedagógus | T | humán | Á |
Bedőcsné Szabó Rita Klára | etnográfus, táncpedagógus (néptánc szakirány), okleveles tánctanár (néptánc), | T | néptánc | SZG, AMI |
Bencéné Nagy Györgyi Erika | magyar nyelv és irodalom szakos bölcsész és középiskolai tanár, magyar nyelv és irodalom szakos tanár, óvodapedagógus | T | humán | Á, G, SZG |
Bernhardt Ágota | általános iskolai tanító | T | alsós | Á |
Beszéné Éliás Katalin Mária | zongoratanár, kamaraművész, énekes zongorakísérő-korrepetitor, | R | SZG | SZG |
Bibok Róbert Béla | okleveles technika szakos középiskolai tanár, általános iskolai tanító ember és társadalom műveltségi területen, | Áttanító | reál | Á |
Bognár Gabriella | okleveles néprajz szakos bölcsész, etnográfus | Ó | néptánc | SZG |
Boncz Norbert Ákos | általános iskolai tanító idegen nyelv szakképesítéssel | T | napközi | Á |
Borosné Hegedűs Ilona | magyar nyelv és irodalom, angol nyelv és irodalom szakos tanár, okleveles orosz szakos középiskolai tanár, magyar szakos középiskolai tanár | Ó | idegen nyelv | G |
Bozsóki Gergely | érettségi, okleveles gitártanár | T | SZG, AMI | SZG, AMI |
Böde-Harkai Csilla Anna | táncos és próbavezető (néptánc); okleveles tánctanár (néptánc), | Ó | SZG, AMI | SZG, AMI |
Buday Rezső György | történelem, földrajz szakos tanár | T | humán | G |
Cziglényi Gábor | mélyhegedűtanár, kamaraművész, okleveles mélyhegedűművész, -tanár, | Ó | SZG | SZG |
Csákóné Törteli Anita | zeneiskolai hegedűtanár, | T | AMI | AMI |
Csapó Katalin | fizika szakos középiskolai tanár, kémia szakos középiskolai tanár | T | reál | Á, G, SZG |
Csík János | népi vonós (hegedű) előadóművész | R | AMI | AMI |
Csitári Andrea | általános iskolai tanító | T | alsós | Á |
Csordásné Pásti Natália | okleveles középiskolai informatikatanár, okleveles technikai-, életvitel- és gyakorlat-tanár | T | reál | Á, G, SZG |
Csőkéné Varga Anikó | általános iskolai tanító óvodapedagógus szakkollégiumi képzéssel | T | alsós | Á |
Dinnyés Dorina | általános iskolai tanító természetismeret műveltségi területen | T | alsós | Á |
Dobos Zsolt | informatika szakos mérnök tanár, minőségügyi szakmérnök | Ó | reál | G |
Dr. Debreczeni Józsefné | magyar nyelv és irodalom szakos középiskolai tanár, történelem szakos középiskolai tanár | T | humán | G, SZG |
Dr. Feketéné Rodler Anett | zongoratanár, kamaraművész, olasz nyelv és irodalom szakos tanár | T | AMI | AMI, SZG |
Dr. Holeczné Morvai Ildikó | földrajz, testnevelés szakos általános iskolai tanár | T | reál | Á |
Dr. Kara László Zoltánné | német szakos nyelvtanár, magyar nyelv és irodalom szakos tanár, orosz szakos tanár, magyar nyelv és irodalom szakos bölcsész és középiskolai tanár, | T | Idegen nyelv | Á, G, SZG |
Dr. Vajdáné Sanda Anita Judit | angol nyelv és irodalom szakos tanár, általános iskolai tanító idegen nyelv szakképesítéssel, szakvizsgázott mentorpedagógus | T | Idegen nyelv | Á, G, SZG |
Dratsai Ákos | fuvolatanár, kamaraművész | T | SZG | SZG |
Dratsainé Berényi Beáta Csilla | fuvolatanár, kamaraművész | T | SZG | SZG |
Dudásné Szécsi Edit Magdolna | énekművész tanár, magánének tanár, okleveles operaénekes | R | SZG | SZG |
Durányik László | matematika szakos tanár, ének-zene szakos általános iskolai tanár, muzikológus, okleveles zenei menedzser | T | ének | Á, SZG |
Edőcs Fanni | klasszikus csembaló előadóművész, okleveles csembalóművész | T | AMI | AMI |
Fecola Gadi | okleveles képzőművész-tanár, okleveles szobrászművész | T | tanulószoba | Á |
Földi János | kürttanár, okleveles kürttanár, közoktatási menedzser, klasszikus furulya előadóművész | T | AMI | AMI |
Földiné Mészáros Orsolya | okleveles klarinétművész, -tanár | R | AMI | AMI |
Gerebenné Bresák Zita | biológia szakos tanár, testnevelés szakos általános iskolai tanár | T | reál | Á |
Gerhát László | okleveles zongoraművész, -tanár, zeneiskolai zongora-tanár, okleveles karmester | T | SZG | SZG |
Gerhátné Papp Rita | okleveles zongoraművész, -tanár, okleveles csembalóművész, -tanár, zeneiskolai zongora-tanár | R | SZG | SZG |
Goncsarova Natalja Nyikolajevna | okleveles hegedűművész, -tanár | T | AMI | AMI |
Hajdu Sándor | általános iskolai tanító angol műveltségi területen | T | alsós | Á |
Héjja Bella Emerencia | okleveles zeneismeret-tanár, okleveles népzenetanár (népi ének) | R | AMI | AMI, SZG |
Hertelendyné Nagy Ágnes | általános iskolai tanító | T | alsós | Á |
Huppert Andrea | zongoratanár, zongoraművész-tanár | R | AMI | AMI |
Józsa Adrienn | általános iskolai tanító | T | alsós | alsós |
Juhász Ágnes | okleveles hegedűművész, -tanár | T | SZG | SZG |
Karácsony Lajos | zeneiskolai trombitatanár, okleveles trombitatanár, | Áttanító | AMI, SZG | AMI, SZG |
Kégel Tamás | okleveles testnevelés szakos középiskolai tanár | T | reál | Á, G |
Kohlmayer Naama | pedagógiai asszisztens, dajka, pedagógiai- és családsegítő munkatárs | T | alsó | Á |
Kókai-Szabóné Antal Noémi | ének-zenetanár, karvezető | T | ének | G, SZG |
Koplyai Márta Mária | általános iskolai tanító ének szakkollégiumi képzéssel, táncpedagógus | Ó | alsós | Á |
Koroknai Szandra Julianna | általános iskolai tanító | T | alsós | Á |
Kósáné Pálfi Nikolett | okleveles ének-zene tanár, táncpedagógus, ének-zenetanár, karvezető | T | ének | Á, G |
Kovács Csilla Bernadett | klasszikus zongora előadóművész, okleveles zongoraművész | T | AMI | AMI |
Kovács Dávid | okleveles orgonaművész, -tanár | R | AMI | AMI |
Kovács Tamásné | ének-zenetanár, karvezető, szolfézstanár, óvodapedagógus, szakvizsgázott mentorpedagógus | T | ének | Á, SZG |
Kovácsné Simon Márta Éva | gordonkatanár, kamaraművész, szolfézstanár | T | AMI | AMI |
Lakner Mária Erika | okleveles német szakos középiskolai tanár, népművelő, német szakos általános iskolai tanár | T | Idegen nyelv | Á, G, SZG |
Lestákné Valasek Szilvia | okleveles zongoraművész, -tanár | T | AMI | AMI |
Lócziné Németh Judit | általános iskolai tanító | T | alsós | Á |
Lovászné Gajdos Éva Mária | zongoratanár | Ó | AMI | AMI |
Lőrinczné Vincze Tünde | bibliaoktató, rajz szakos általános iskolai tanár, általános iskolai tanító | T | alsós | Á |
Maár Andrásné | magyar nyelv és irodalom szakos általános iskolai tanár, általános iskolai énektanár | T | humán | Á |
Maczák Áron | okleveles klarinéttanár | R | SZG | SZG |
Madarász Edina | gyógypedagógus tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon, általános iskolai tanító, óvónő, | T | gyógypedagógus | Á, G, SZG |
Madarász Éva Andrea | zongorakísérő, zongoratanár okleveles zongoraművész, -tanár | R | SZG | SZG |
Márkli Zsuzsanna Teodóra | néptáncos, okleveles néptánc tánctanár | T | SZG | SZG |
Matin Enikő | hegedűtanár, kamaraművész, óvodapedagógus | T | AMI | AMI |
Mátrai Katalin | magyar nyelv és irodalom szakos tanár, orosz szakos általános iskolai tanár, német nyelvtanár, okleveles német nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár | T | Idegen nyelv | Á, G, SZG |
Mészáros János | okleveles középiskolai földrajztanár, okleveles középiskolai biológiatanár | T | reál | Á, G, SZG |
Mézes Éva | általános iskolai tanító vizuális nevelés műveltségi területen, okleveles neveléstudomány szakos bölcsész | T | alsós | Á |
Miskolczy István | okleveles történelem szakos bölcsész és tanár, okleveles földrajz szakos tanár | T | humán | Á |
Móczár Lászlóné Nagy Márta | matematika szakos általános iskolai tanár, ének-zene szakos általános iskolai tanár, táncpedagógus-gyermektáncoktató | T | néptánc, tanulószoba | AMI, Á |
Molnár Krisztina | általános iskolai tanító, óvónő | T | alsós | Á |
Molnár Máté | érettségi, néptáncos és próbavezető | T | néptánc | néptánc |
Mudrák Mariann | okleveles magánénektanár, klasszikus ének előadóművész | T | SZG, AMI | SZG, AMI |
Nagy Otília | vizuális nevelőtanár | T | felső tagozat, tanulószoba | Á |
Nagyné Kiss Tímea | okleveles angol nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár, okleveles angoltanár, főiskolai szintű olasz nyelvtanár | T | Idegen nyelv | Á, G |
Nagyné Lelkes Anikó | matematika szakos tanár, általános iskolai tanító, oktatásinformatikus, számítástechnikai szoftverüzemeltető, mesterpedagógus | T | reál | Á, SZG |
Nagyné Szita Magdolna Zsófia | matematika szakos középiskolai tanár, fizika szakos középiskolai tanár | T | reál | G |
Oppelt Józsefné | általános iskolai tanító, orosz nyelv és irodalom szakos általános iskolai tanár, pedagógia szakos előadó, pszichológus | Ó | iskolapszichológus | Á, G, SZG |
Oszip Ágnes | testnevelés szakos tanár, matematika szakos tanár | T | reál | Á |
Palotás Gábor | okleveles ütőhangszerművész, -tanár | T | SZG, AMI | AMI, SZG |
Palotás-Tóth Eszter | klasszikus szaxofon előadóművész, okleveles zeneművész-tanár | Ó | SZG, AMI | SZG, AMI |
Patkós László | matematika szakos tanár, művészeti rajz szakos középiskolai tanár, rajz szakos tanár, mozgókép- és médiakultúra pedagógus, | T | humán | G, SZG |
Pék Ágnes Andrea | okleveles zeneiskolai gordontanár, klasszikus zongora előadóművész | T | AMI | AMI |
Pék Gáspárné | zongoratanár, angol szakos nyelvtanár, ének-zenetanár, zeneiskolai szolfézstanár | T | AMI | AMI |
Péterné Demcsik Sarolta | műszaki tanár, külkereskedelmi áruforgalmi felsőfokú szakképesítés | Ó | SZG | SZG |
Polyák Zsóka | okleveles fuvolatanár, klasszikus fuvola előadóművész | R | AMI | AMI |
Pulius Emese | fuvolatanár, kamaraművész, okleveles fuvolaművész, -tanár | T | AMI | AMI |
Pusker Imre | okleveles karmester, okleveles orgonaművész, zeneelmélet tanár | T | SZG, AMI | SZG, AMI |
Radványi Mária | okleveles zongoraművész, okleveles zongoraművész, -tanár | T | SZG | SZG |
Révész László | okleveles orgonaművész, -tanár | R | SZG, AMI | SZG, AMI |
Rimóczi Renáta | gyógypedagógus, általános iskolai tanító, okleveles neveléstudomány szakos bölcsész | T | alsós | Á |
Ripcse-Karácsony Anna Piroska | okleveles néprajz mesterszakos bölcsész, okleveles néprajz szakos bölcsész, okleveles hon- és népismerettanár | T | könyvtáros | SZG |
Rózsa Hajnalka | biológia szakos tanár, földrajz szakos tanár | T | reál | Á |
Sajtos Anna | okleveles francia nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár, általános iskolai francia nyelvoktató tanító, francia szakos nyelvtanár, fejlesztő pedagógus | T | Idegen nyelv | Á, G |
Seres József | zongoratanár | T | AMI | AMI |
Somogyi Zoltán | okleveles zeneművész-tanár (okleveles fagottművész), fagott tanár | Áttanító | AMI | AMI |
Sövény László | okleveles történelem szakos bölcsész és tanár | T | humán | Á |
Szabó Zsuzsanna | fuvolatanár, kamaraművész | T | AMI | AMI |
Szabó-Földes Mónika | okleveles oboatanár | T | AMI | AMI |
Szabóné Várkonyi Emőke | általános iskolai tanító angol nyelvi szakkollégiumi képzéssel, teológus | T | napközi | Á |
Szalainé Bagány Emese | matematika szakos középiskolai tanár, fizika szakos középiskolai tanár, ének-zene szakos tanár | T | reál | Á, G, SZG |
Szalontainé Buti Hedvig | földrajz szakos tanár, rajz szakos tanár | T | reál | Á |
Szegediné Tóth Ildikó | okleveles ének-zene tanár, okleveles ének-zene tanár, magyar szakos általános iskolai tanár | T | ének | Á |
Székely Melinda | balettművész, mesterfokozatú okleveles táncpedagógus | R | néptánc | SZG, AMI |
Székely Tibor | ének-zene-, népzenetanár | Ó | AMI | AMI |
Szélesi-Hortobágyi Krisztina | általános iskolai tanító | T | alsós | Á |
Szikszai Krisztina | általános iskolai tanító | T | alsós | Á |
Szondiné Vörös Éva | matematika szakos középiskolai tanár, fizika szakos középiskolai tanár | T | reál | G, SZG |
Szőke Gyuláné | történelem szakos középiskolai tanár, okleveles orosz szakos középiskolai tanár | T | humán | G, SZG |
Szűcs Magdaléna | zenekar- és kórusvezető előadóművész, okleveles kóruskarnagy művész, okleveles zeneismeret-tanár, okleveles ének-zene tanár | T | ének | Á |
Takács Krisztina Ágnes | német nyelv és irodalom szakos középiskolai tanár, angol nyelv és irodalom szakos tanár, könyvtáros tanár | T | humán | Á, G, SZG |
Tóth László Ferenc | testnevelés szakos tanár, testnevelő tanár | T | reál | Á |
Tóth-Pálné Szabó Erika | német nyelvtanár, okleveles német nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár | T | idegen nyelv | G, SZG |
Ubrizsy Éva | magyar nyelv és irodalom szakos tanár, angol nyelv és irodalom szakos tanár | T | idegen nyelv | Á, G, SZG |
Vachterné Tóth Erika | magyar szakos általános iskolai tanár, könyvtáros, közgazdász | T | humán | KÖNYVTÁR |
Vadas László | ének-zene szakos tanár, népzenetanár | T | AMI | AMI |
Vajda Gréta | általános iskolai tanító | T | alsós | Á |
Vargáné Munkácsi Margit | általános iskolai tanító, óvodapedagógus | T | alsós | Á |
Veliczky-Soós Gabriella | általános iskolai tanító angol idegen nyelvi műveltségi területen | T | alsós | Á |
Vígh Vivien | gyógypedagógus pszichopedagógia szakirányon, angol nyelv és irodalom szakos tanár | R | gyógypedagógus | Á, G, SZG |
Vuityné Szabó Mária | általános iskolai tanító, | T | alsós | Á |
Závogyánné Varga Ildikó | hegedűtanár, kamaraművész | T | AMI | AMI |
TECHNIKAI DOLGOZÓK | ||||
Név | Szakképzettségek, végzettségek | Státusz | Munkakör | Feladatellátási hely |
Bencsik László | rendszerinformatikus OKJ, fotográfus és fotótermék-kereskedő | T | rendszergazda | Technikai |
Birgés-Dudás Ditta | érettségi, vállalkozási és bérügyintéző, vállalkozási mérlegképes könyvelő, felsőfokú közgazdász asszisztens kereskedelmi szakirány | T | gazdasági ügyintéző | Technikai |
Dobos Zsolt | minőségügyi szakmérnök, mérnökinformatikus, informatikai mérnöktanár | MB | rendszergazda | Technikai |
Gábor Anna | közgazdász gazdálkodási és menedzsment alapképzési szakon | T | iskolatitkár | Technikai |
Géró Gábor | víz-gázvezeték és készülékszerelő, heggesztő és egyéb építőipari nyílt lánggal járó munkakör | T | karbantartó | Technikai |
Horváth-Szijjártó Brigitta | érettségi, rendészeti igazgatásszervező (igazgatásrendészeti), pénzügyi-számviteli ügyintéző | T | gazdasági ügyintéző | Technikai |
Imre Magda | érettségi | T | viselettáros | Technikai |
Králik Nikoletta | ügyintéző titkár, érettségi | T | iskolatitkár | Technikai |
Kohlmayer Naama | pedagógiai asszisztens, dajka, pedagógiai- és családsegítő munkatárs | T | alsó | Á |
Ország Attila József | általános iskolai tanító, központi fűtés- és csőhálózat-szerelő, számítógép-kezelő | T | gondnok, pedagógiai asszisztens | Technikai |
Rőfös-Horváth Szandra | érettségi | T | pedagógiai asszisztens | Technikai |
Siketné Pál Edit Zsuzsanna | nevelőtanár, érettségi, gyermek és ifjúságvédelmi ügyintéző, gépíró és szövegszerkesztő | T | iskolatitkár | Technikai |
Tonté Géza | 8 általános iskola, betanított környezetvédő-parlagfű mentesítő, kisgépkezelő, tűzvédelmi szakvizsga | T | udvaros | Technikai |
Az iskola története évszámokban
Az iskola alapításának előzményei, történetének legfontosabb eseményei
1947. december 16.: 65. születésnapja alkalmából Kodály Zoltánt Kecskemét városa díszpolgárává fogadta. Nemesszeghy Lajosné Szentkirályi Márta, a Kecskeméti Tanítóképző Intézet gyakorló iskolájának ének-szaktanítója vezetésével a zeneóvodások gyermekjátékokat, a gyakorló-iskola kórusa Kodály-műveket adott elő. Kodály Zoltán a következőket mondta a fiatal pedagógusnőnek:”Ez jó, csak nem szabad abbahagyni a hatéveseknél. Hadd folytassák az iskolában is!”
1949. június: Kodály Zoltán kecskeméti látogatása során ismét sugalmazta Nemesszeghy Lajosné Szentkirályi Mártának egy énekes iskola létrehozását.
1950 nyara: A tanárnő papírra vetette elképzeléseit, és kérvényezte az iskola 1. osztályának indítását.
1950. szeptember 22.: A minisztérium engedélyezte egy próbaévre az 1. osztály megszervezését, mely 19 fővel indult.
1950. október 27.: Az első tanítási nap.
1952. november 1.: Az iskola önálló ének-zenei iskola lett, Szentkirályi Márta pedig igazgatói rangot kapott.

1952. december: Kodály Zoltán első látogatása az iskolában.

1953. szeptember: Megkezdődött a hangszeroktatás is.
1954: A minisztérium engedélyt adott a felső tagozat indítására.
1956: Az oktatási miniszter további énekes iskolák megnyitását tette lehetővé.
1957: A városi tanács művelődési osztályvezetője meg akarta szüntetni az iskolát
1964: Megépült az iskola új önálló épülete, az intézmény gimnáziumi tagozattal bővült.

1981: A Kodály Iskola zeneművészeti szakközépiskolai képzéssel bővült, és az egykori református Újkollégium épületébe költözött.

1997: Az Újkollégium visszakerült a Református Egyház tulajdonába. Az iskola jelenlegi épületébe, a felújított és kibővített Ferencz József laktanyába került.

2002: A Kodály iskola tevékenységét a Magyar Zeneiskolák Szövetsége A Magyar Művészetoktatásért intézményi díjjal ismerte el.
2005: Az intézmény megkapta a Kodály Intézetért díjat a több évtizedes együttműködés elismeréseként.
2005. december 17.: A Kodály Iskola elnyerte a Magyar Örökség-díjat.
2007: Az intézmény alapfokú művészeti iskolája kiváló minősítést kapott.
2007 nyara: Az intézményi átszervezés során a Kodály iskolát összevonták az M. Bodon Pál Zeneiskolával, 3 óvodával és az Erdei Ferenc Művelődési Központban működő néptáncművészeti iskolával, melynek eredményeként létrejött a Kecskeméti Művészeti Óvoda, Általános Iskola, Középiskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény. A volt Kodály iskola a KMOI intézményegységeként működött tovább, alapfokú zeneoktatása néptánc-tanítással egészült ki.
2010: Az intézmény Kodály Zoltánról elnevezett egysége megkapta a Pro Renovanda Cultura Hungariae Alapítvány Kodály Zoltán díját a zeneszerző és zenepedagógus szellemi hagyatékának ápolásáért.
2013. szeptember: A közös igazgatású intézmény – az óvodák leválásával egyidejűleg – átkerült a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ fenntartásába. Az iskola újra viselheti a Kodály Zoltán nevet.
2016: A Kodály iskola Európa Gyermekeinek Jövőjéért Díjban részesült.
2016. szeptember 1-től.: Az intézmény szakközépiskolája szakgimnáziumként működik tovább. A teljes intézmény neve: Kecskeméti Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola.
2017: Az intézmény Kodály iskolája másodszor is megkapta az Akkreditált Kiváló Tehetségpont címet.
2017. szeptember 1.: Az intézményből kivált az M. Bodon Pál Alapfokú Művészeti Iskola. A Kodályról elnevezett iskola továbbra is többcélú intézmény: Kecskeméti Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola néven.
Balogné Papp Boglárka
intézményvezető
Névadónk
Kodály Zoltán (Kecskemét, 1882. december 16. – Budapest, 1967. március 6.)
Zeneszerző, zenetudós, népzenekutató, zenepedagógus, az MTA tagja, Kossuth-díjas (1948, 1952).
Atyja Frigyes MÁV-tisztviselő, anyja Jaloveczky Paulina, mindketten műkedvelő muzsikusok. A nagyszombati érseki gimnázium tanulója volt, emellett zenei tanulmányokat (zongora, hegedű, gordonka) is folytatott. 1900-tól Budapesten a tudományegyetemen – mint az Eötvös-kollégium tagja – a magyar és a német szakot hallgatta, a Zeneakadémián Koessler János zeneszerzés-növendéke volt. Az egyetemen 1906-ban doktorált A magyar népdal strófaszerkezete c. disszertációval, és ugyanebben az évben volt akadémiai vizsgahangversenye is. 1906-1907-ben tanulmányutat tett Berlinben és Párizsban. A francia fővárosban érte életének egyik legdöntőbb zenei élménye: megismerkedett Debussy muzsikájával.

Már 1905-től kezdődően rendszeres népdalgyűjtő utakat tett, és ezt a működését – kisebb megszakításokkal – egészen 1925-ig folytatta, de még 1950-ben is gyűjtött Mohácson. Gyűjtése, Bartókkal ellentétben, szinte kizárólagosan a magyar nyelvterületre irányult. Zenei élményeinek hatása alatt 1907-1909 táján szinte már teljesen készen van egyéni zenei nyelve és stílusa.
Első önálló szerzői estje 1910. március 17-én volt, műsoron többek között az I. vonósnégyessel, amelyet még ugyanebben az évben Párizsban és Zürichben is bemutattak, nem sokkal később (az I. világháború alatt) pedig az USA-ban is ismertté vált. 1907-ben lett a Zeneakadémia zeneelmélet-, 1908-ban zeneszerzéstanára. 1919 elején aligazgatónak nevezték ki, és ebben a minőségben vezette az intézetet a Tanácsköztársaság idején. Ezért utóbb fegyelmi vizsgálatot indítottak ellene, melynek eredményeként visszafokozták tanári beosztásába és egy évre szabadságolták. 1921-től tanított újra, és 1940-ig a Főiskola zeneszerzéstanára.
A húszas évek hozták meg számára a már régtől megérdemelt igazi világhírnevet. 1923-ban a székesfőváros fennállásának 50. évfordulója alkalmából rendezett ünnepi programra komponálta alkotóművészetének egyik csúcsát, a Psalmus Hungaricust, ez a mű hamarosan az egész világot bejárta. 1926-ban Zürichben, 1927-ben Hollandiában, Angliában, Németországban és az Egyesült Államokban is bemutatták. A Psalmus diadalútja jelentette egyúttal Kodály karmesteri működésének a kezdetét is. 1926-ban került bemutatásra a Paulini Béla és Harsányi Zsolt szövegére írt daljáték, a Háry János, zenéjéből zenekari szvitet készített, amely ugyancsak világszerte játszott hangversenydarab lett, Amerikában Mengelberg szólaltatta meg 1927-ben. Ezekben az években alakult ki meleg barátsága Arturo Toscaninivel, neki ajánlotta az 1929-ben átdolgozott Nyári este című zenekari kompozícióját; a nagy olasz karmester Amerikában számos művét vitte diadalra, és jelentős alkotások megírására ösztönözte a zeneszerzőt.
1925 táján irányult figyelme a gyermekénekkarokra s egyúttal az iskolai ének-és zenetanításra. Megvilágosodott előtte, hogy a zenei közoktatás nem kielégítő és idegen szellemben történik. Az iskolai énekkarok működését általánossá és magas színvonalúvá kell tenni, hogy zeneileg művelt fiatalság nevelkedhessen fel. Ennek a célkitűzésnek a megvalósítására ezentúl tevékenységének igen jelentős hányadát szentelte, mindenekelőtt azáltal, hogy remekbe szabott gyermekkarai révén megfelelő magas színvonalú, nemzeti gyökerekből táplálkozó zenei anyaghoz juttatta az iskolai énekkarokat. Népzenekutatásának és rendszerező munkájának tapasztalataira támaszkodva, a folklorisztika fejlesztése és a magyar népi zenekultúra terjesztése érlékében 1930-tól a budapesti tudományegyetemen zenefolklorisztikai és zeneelméleti szemináriumot indított, amelyet 1939-ig vezetett. 1937 őszétől a Zeneművészeti Főiskolán népzenét adott elő, fáradozásainak eredményeképpen indult meg a rendszeres népzeneoktatás felsőfokú zenei tanintézetünkben.
1940-ben, miután a főiskolán beszüntette a zeneszerzésoktatást, az MTA-ra került, ahol a Magyar Népzene Tárának szerkesztését vezette. Irányítása alatt jelent meg később a sorozat első öt kötete. Még ugyanebben az évben lett a Magyar Néprajzi Társaság tiszteletbeli tagja. Kodály ez időben már a magyar zenei élet egyik legismertebb személyisége. 1942-ben, 60. születésnapján országszerte ünnepelték. Jelentőségének méltó elismerésére a felszabadulás után került sor. 1945-ben a Zeneművészeti Főiskola igazgatói tanácsának lett az elnöke. 1946-49-ben az MTA, 1951-től a megalakuló Zenetudományi Bizottságnak az elnöke. 1952-ben és 1957-ben, 70. és 75. születésnapja alkalmából nagyszabású jubileumi ünnepségekkel, emlékkönyvekkel és egyéb kiadványokkal tisztelték meg. Zeneszerzői tevékenysége életének ebben az utolsó korszakában főképpen a kórusművészet felé irányult, ugyanakkor nagy számban adott ki zenepedagógiai jellegű, az ének- és szolfézsoktatást szolgáló műveket.
Gyakran megfordult külföldön, személyét és műveit mindenütt nagy megbecsüléssel fogadták: 1960-ban az Oxfordi Egyetem, 1964-ben a berlini Humboldt Egyetem díszdoktorává avatta, a Nemzetközi Népzenei Tanács (CIFMC) elnökévé, a Nemzetközi Zenepedagógiai Társulat (ISME) díszelnökévé választotta. 1963-ban Moszkvában a Háry Jánost mutatták be nagy sikerrel. Bartókkal karöltve a magyar népzenére támaszkodva alakította ki egyéni magyar stílusát, művészetével a legmagasabb világszínvonalon képviselte a magyarság zenekultúráját. Életműve a zeneművészetnek jóformán minden ágára kiterjed, mégis külön ki kell emelni kórusművészetét, amely a XX. század zenetörténetében egyedülálló, korszakos jelentőségű. A reneszánsz vokálpolifónia mesterei óta nem volt zeneszerző, aki hasonló súllyal és színvonalon kezelte volna az énekkart. Fáradozásai a magyar zenei műveltség felvirágoztatásáért felmérhetetlen értékűek. Síkraszállt az iskolai énekoktatás megújításáért, pedagógiai jellegű műveivel és írásaival egy műveltebb, tartalmasabb muzsikusgeneráció felnevelésén munkálkodott, fáradhatatlanul küzdött a helyes magyar nyelv és általában a nemzeti tradíciók megőrzéséért. Mint tudós módszeresen gyűjtötte, feldolgozta és rendszerezte a népdalokat és a népi zenekultúra egyéb elemeit, tudományos tevékenységével az összehasonlító népzenetudomány nemzetközileg elismert, úttörő jelentőségű képviselője lett.
(Forrás: Magyar Elektronikus Könyvtár)
